Saturday 29 November 2008


Sigara yasağıyla ilgili en absürd sahnelerden birine şahit olmak istiyorsanız; Ikea evinizin herşeyine bi gidin ve giriş kapısının önünde bir sigara yakın ...
- Hanfendi burda sigara yasaghh....
- Pardon? (hatta hönk?!)
- Sigaranızı... burda... içemezsiniz...
Bir an için, ulan ben dışarda sanıyorum kendimi... yoksa içerde miyim? diye kendinizden şüphe edip, salakça sağınıza solusuna baktıktan sonra...
- Anlamadım, neden?
- Burda yassaghh... Şurda* içebilirsiniz....
*Yazar "şurda" derken bulunduğunuz noktadan 3 adım ilerisini kastediyor.
- Orasıyla burasının farkı nedir?? ya da şöyle sorim... gizli kamera nerde?? almanyadaki akrabalarıma el sallamak istiyorum...
- Burası kapalı alan... Hanfendi... Şu tarafta için... ( zıkkımlanın dese samimiyetine inanıp hanımefendi olduğuma ikna olucam..)
Duman avcılarından birinin serseri bir kurşununa hedef olmaktan korktuğumdan mıdır nedir, geçiyorum öbür tarafa ve ancak o zaman anlıyorum açık/kapalı mantığını (!)... Efendim, benim terbiyesizce sigaramı yaktığımın alanın 5 metre kadar üstünde bir tente uzantısı var... Yarı kapalı (ya da yarı açık- bardağın yarısını dolu görüp içindeki suyu boca etmek isteyenlerdenim-... ) alan sınırları içindeymişim haberim yok...
Ancak unutuyorlar benim de onlar gibi bu memleketin suyunda büyüdüğümü... 3 adım gittiğim öteden, fosur fosur dumanımı 3 adım beriye üflüyorum her seferinde...
Ben gencin akıllı, çevik ve inatçı olanını severim...
Peace.
nora.

0 yorum: