Tuesday 22 July 2008

Benim en iyi dostum içkim sigaram...

Onlarda terk ederdi olmasa param...






Yeni bir haber olmamakla birlikte sıkıntısı baki olduğundan dile getirmeden edemiyorum...




HHAAAAARRRRGGGGGHHHHHKKKKKKK PUUUU ! Genç irisi yağız bir adam, ağzındaki baklayı çıkarmak deyimine yeni bir form kazandırmaktan utanmıyor. Ağzındaki balgamı çıkarıyor sokağımıza, ayakkabılarımızın altına ve dolayısıyla evimizin içine... Cezası var.. Yok değil... Ama tükürdüğü için cezalandırılan biri olsaydı akşam haberlerine konu olurdu canım yurdumda... Kağıt üzerinde ceza... Kağıdınıza tüküreyim...


Kapalı alanda sigara içmek yassaaaghhh arkadaşım !!!


Eyvallah... Kapalı alanda ben bile rahatsız oluyorum sigara içmekten ve içenlerden... Lakin, vapur ve deniz motorlarının "açık" kısımlarında kol gezen "höt ! yassagh arkadaşım, söndür o zııkkımı" memurları ne ayak???


Tüm samimiyetimle söylüyorum sigara içmiyor olsaydım bile bu buram buram avrupa özentiliği kokan faşistçe yasağı yine de yediremezdim... Daha düne kadar, bağımlılık yarattığını bile bile özendirilen, Tekel adlı devlet kurumunun tekelinde olan bu sakıncalı maddeye karşı husumet neden? Satılmasına izin verdiğin bir ürünü kullanmayı yasaklayan zihniyeti kınıyorum. Beni sen alıştırdın, şimdi bırak diyorsun. Sen soktun, sen çıkar o zaman.



Bir sabah uyandım ve benim gibi zıkkım-sever mutlu azınlıktan çok Duman Avcısı olduğunu gördüm. Artık hiçbir şey eskisi gibi olamaz :/


Bugüne kadar hiçbir durakta, cafe veya restoranda kimsenin yüzüne sigara üflemedim... Hiçbir çocuğun olduğu mekanda tüttürmedim sigaramı... Ancak beni de cezalandırıyor bu yasa..

Ve tabii yine aynı soru : ona gelene kadar ne akıl almaz yanlışlıklar yok muydu ülkemde???


Neyse.


Bence bundan sonra kapalı alanda ağız ve ter kokusu da yasaklansın.. Hatta asansörlere özel ısı sensörleri takılsın ve gaz çıkaranı tespit etsin... 3. kata gelmeden bu soysuz tutuklansın... Şehirlerarası otobüs uçak vs. gibi toplu taşıma araçlarında çocuklar ve bebekler yasaklansın (beni en çok onlar rahatsız ediyor...bütün yol boyunca viiyyaaaakkkkk!!!) Hatta kış döneminde şehiriçi toplu taşımalarda pofuduk montlar ve sırt çantaları kullanmanın yıldırıcı cezaları olsun... Zira pek yer kaplıyorlar, sıkışıyoruz...


Bu işin sonu yok.

1 yorum:

Ahmet Kamil Keleş said...

Sigara içmeyen birisi olarak, bu yasak sayesinde kapalı yerlerde daha rahat nefes aldığımı söylemeliyim.

Ama gerçekten de sigaradan çok daha rahatsız edici şeyler de var ve bunlar yasaklan(a)mıyor (sokağa tükürülmesi filan). Bunun insanların bilinç düzeyi ile ilgisi var; devlet her sokağı gözetleyemez ama insanlar bilinçlense sokakların gözetlenmesine de gerek kalmazdı.

Ama işte devenin neresi düzgün ki...