Saturday 23 January 2016

Bir Kimlik Türü: Ehliyet


Rica edeceğim yarın kar yağmasın!

Çünkü sabahtan evden çıkıp Ortaköy'e gideceğim.

Beykoz sınırlarını ayda yılda bir terkeden birisi olduğumdan benim için büyük mesele :)

Kar yağınca toplu taşıma dediğimiz kavram sihirli bir şekilde yok oluyor, taksiler dünyanın en değerli varlıklarıymış gibi gideceğiniz yeri beğenmiyor, benim gibi acemi şoförler ise arabalarını almayı aklının ucundan bile geçirmiyor.

Bu arada ehliyeti alalı 3 sene oldu sanırım, şimdiye kadar hiç ceza yemedim!

Neden?

Çünkü trafiğe çıkmıyorum! ^_^

İlk aldığım aylarda kocayla ortak kullanarak Ankara'dan İstanbul'a geldik, onun dışında 3-4 kez de, "hadi sen iç koci ben arabayı kullanırım" deyip, gecenin köründe trafikte kimse yokken sağ salim eve getirdim ikimizi, o kadar. 

Aslında araba kullanmakla ilgili hiçbir sıkıntım yok, gayet hakimim. Benim sorunum bu şehrin hödük şoförleriyle.

İnanılmaz stres ettiler beni resmen soğudum.

Hamileyken de cesaret edemedim açıkçası direksiyon başına geçmeye.

Offf çok ezik hissediyorum kendimi bu konuda.

Adamlar 70 IQ ile trafikte cirit atarken, ben hala yok otobüs, yok taksi... 

Ay ama napıyım canım kıymetli! ^_^

Şimdi de Uzay varken hiç cesaret edemiyorum. 

Eee direksiyon başına geçmeden de alışılmıyor bu merete!

Cüzdanda ikinci kimlik olsun diye de o kadar debelenmedik herhalde...

Bir an önce halletmem lazım bu işi, çok erteledim...

Ehliyet alıp trafiğe çıkmayan da bi biz kadınlar oluyor, neden acaba?

Var mı aranızda benim gibi ehliyeti süslük duran?

Bu arada 2012'de yazdığım ehliyet maceramı şu linkten okuyabilirsiniz :)


peace


nora

8 yorum:

Fatma Başar said...

Benimki süslük maalesef yok :D
Ben almaya niyetliyim ama bakıcaz *.*

nora said...

@Fatma Başar: Son 10 yıldır, sistem değişecek, değişmeden alın ehliyetinizi diyorlar ama sanırım bu kez gerçekten değişecek bence çok da ertelemeyin :)))

Gökkuşağı Dosyası said...

Aha ben! :)
2013'te aldım ehliyeti. Yaş 36 bu arada. :) Kurs maceram, acemilik sürüşlerim vs.. hakkında matrak yazılar da yazdım, trafiğe de çıktım ama sonra fıss. Yok hava, yok acemiyim, yok bilmem ne, yok kocam kullansın, şu, bu, doğru düzgün direksiyon başına geçtiğim yok.
Ama şu karlar, yağmurlar geçsin, ilk fırsatta yollara dökülmeye kararlıyım. :)

Gece said...

Benim 10 sene cüzdanımda süs olarak dolaştı ehliyetim. Araba kullanmayı hiç ama hiç sevmiyordum. 4 sene önce aile ile çalışmaya başladım sanayide. Mekan oturduğum yere 30 km uzaklıkta. Babam seve seve kullancaksın dedi :) Kullandım hala kullanıyorum ama hala hiç sevmiyorum. Kısacası zorunda kalınca öğreniyorsun.

jewel said...

Benim 10 yıldır süs duruyor cüzdanda, çok kullanmışım gibi bi de sapsarı oldu:) alırken çok cesaretliydim, o ara arabam yoktu çalışıyordum servis var derken kullanmadım hiç. Şimdi de araba var cesaretim zıffır zıffır zıffır:))

Unknown said...

10 yıldır ehliyetim var ve 7 sene önce yaptığım ciddi kaza(araba pert olmuştu) sonrası kendi arabamızı alana kadar başına geçememiştim bi daha direksiyonun. 3 senedir çatur çutur kullanıyorum, hatta bazen kadın olduğum için uyanıklık yapmaya çalışanlardan yolumu söke söke alarak çirkefliğimi bile yapıyorum :D yalnız tabi izmir trafiğiyle istanbul trafiği pek karşılaştırılmaz. istanbul'daki hödük sayısı fena sonuçta :D umarım doğurduktan sonra da aynı cesaretle kullanmaya devam edebilirim, son zamanlarda benim de üzerine baya düşündüğüm bi şey bu çünkü bebişim.

nora said...

@Gökkuşağı Dosyası: Hah! Direkt kendimi gördüm yazdıklarında! Ben de binbir türlü bahane ürettim bu süreçte :) Ayy ben de karlardan sonra site içi turlarıma başlayayım madem! :)

@Gece: Aynı şeyi düşündüm ben de, kısa bir süreliğine girdiğim işyerime (eve 5dk mesafede) arabayla gidiyordum, her gün başına geçince alışıyor insan, bir de mecbur kalınca tabii!

@jewel: Ahahaha aynen bende de cesaret zıffır zıffır zıffır! :) Ama bence küçük bi şehirde yaşasak trafiksiz, magandasız gayet de güzel kullanırız!

@Pınar: Oyyy kuzum geçmiş olsun, hiç bilmiyordum.. Vallahi bravo öyle bir kazadan sonra eminim çok zor olmuştur direksiyon başına geçmek... Ama evet, İzmir'de olsaydım ben de çok daha rahat trafiğe çıkardım diye düşünüyorum.. Canım İzmir'im işte!

Colorful said...

olmaz mi, al bir tane de burda. 6 yil oldu alali, gerci aldiktan bir yil sonra Norvec'e tasindim ve malum bizim ehliyetlerimizi tanimadiklari icin kullanma sansimda olmadi. Sonrasin da da ehliyet almanin yaklasik 12-15.000 (yaziyla oniki - onbesbin) liraya maloldugu norvec'te delimiyim yaa diye hic girismedim o ise.Iki yildir Ingiltere'deyiz ve iki aydir direksiyon dersleri aliyorum. Teori sinavini gectim pratige hazirlik evresindeyim ama malum ehliyet almak oyle zor ki bu diyarlarda ilk seferde sinavi gecme orani 40% falan. Bakalim yaz oncesi halledebilirsem ilk isim hemen bir araba almak kendime, iste o zaman bence insan kullaniyor arabayi. Cocuktan sonra cok ama cok ihtiyac duyuluyor Nora, mutlaka ustune git bu konunun. Yas ilerledikce bir sekilde daha da zor geliyor insana biliyorum kendimden