Wednesday 20 January 2016

Para Üstünü Almayan Var Mı?


Biz yürüteç diye aldık ama içine Uzay'ı koyunca bildiğin dolmuşçu oldu çocuk ^_^

Seçme şansım olsaydı, çocuk büyütürken internetin olmamasını tercih ederdim sanırım. Her konuda birbirine tamamen zıt görüşlerin ısrarla savunulduğu bir mekan internet.

Yürüteç diye aratıyorsun, "Asla kullanmayın!" ile "Yürüteç olmasaydı ne yapardım?" arasında yüzlerce birbirinden farklı görüş karşısında tırnak kemirmeye başlıyorsun.

Emzik konusu da aynı şekilde mesela.

Böyle durumlarda, bizim zamanımızda nasıldı? diye soruyorum kendime. Eğer kendi çocukluğumda varsa, tamamdır. Sonuçta normal bir insan olarak büyüdüğüme göre sorun yok.

Ben bu aletin adını "Anneye Özgürlük" koydum.

En azından tuvalete gidebileceğim artık.

Ve tabii ki bütün gün çocuğu bunun üzerinde tutmayacağım, merak etmeyin her şeyin en iyisini bilen anneler.

Relax.

Yarın 6 Aylık oluyor bizim tostos. Ve evet gerçekten de "ne çabuk büyüyorlar!" 

Adam gibi 1-2 kare dışında fotoğrafını çekemedim oğlumun. Sanırım büyüyünce kızacak bana. Yarın 6. ayın şerefine bir kaç kare çekmek istiyorum aslında. 

Bol bol video çekiyorum doğduğundan beri. Belki bir gün montajlarım. Dönüp aylar önceki videoları izlemek daha keyifli geliyor.

Üstelik ne yalan söyleyeyim, hani şu yenidoğan bebekleri ecüş bücüş şekilden şekle sokup kollarını kafasının altında toplayıp fotoğraflarını çekiyorsunuz ya, bana çok itici geliyor o kareler. Son 3-5 yıldır moda oldu, her bebeğin bu tarz fotoğrafı var, birbirinden ayırt bile edilmiyorlar. Bebek fotoğrafçısı arkadaşlar kızmasın, siz mesleğinizi yapıyorsunuz, arz-talep meselesi, belki ben de o alanda fotoğrafçılık yapsaydım, ben de çekerdim. Sadece kendi bebeğimi o tarz doğallıktan uzak pozlarda sevmediğimi farkettim anne olunca. Bizim çocukluğumuzda fotoğraf stüdyosuna gidip garip fonlarda fotoğraflarımızı çektirmişler ya hani anne-babalarımız, yıllar sonra kendi çocuklarımız da bu fotoğraflara bakıp gülecekler gibime geliyor.

Bak ben de bu konuda ukalalık yaptım taze anne olarak.

Çünkü annelik müessesesi bilmiş olmayı gerektirir.  Öğrenin bunları ;)

Cheers.


nora



7 yorum:

Colorful said...

Hah al benden de o kadar o ecis bucus fotolar hakkinda :) cok itici ve cok yapay. El kadar bebenin o pozlari kendi vermeyecegi malum olduguna gore nedir yani. Dogal foto taraftariyim her daim. Ben birde su bir yasindaki cake smash olayina gicigim, madem basladik icimizi dokelim :) Dunyada binlerce ac bebek varken kalkip simarikca cocuga kek parcalatmak falan cok itici geliyor.

ANTİGONE said...

Ay ben ne çektim o bilmiş annelerden, teyzelerden! Emzik verme, sallama, sürekli kucağına alma, bıdı bıdı bıdı... Yahu nasıl büyüycek bu çocuk, saksıda bitki mi bu? Ben de aynı şekilde büyüttüm valla, annem beni nasıl büyüttüyse. Bizimki yürüteci sevmedi ama salıncakta (ki o salıncak da benim tuvalet biletim olur), ayakta bol bol sallandı, emzik almadı diye kahroldum ben, ek mama verdim, şimdi de sık sık bizim yanımıza geliyor yatarken. Şimdilik manyak olmadı şükür. Bu süreçte ben nasıl akıl sağlığımı korudum dersen, sık sık yalan söyledim çevremdeki uzman kişilere, "yok sallamıyoruz biz, ay emzik zararlı tabii, 6 aydan sonra kendi yatağında yatcek şekerim" gibisinden. yalan söylemek iyi bişey diil belki ama bu çok eğlenceliydi! Uzay kuzusuna öpücükler ;))

SaÇaKLı said...

"ben sevdim bu yeni yıl kararınızı" demeye geldim.
biz de her gün olamasa da biriktirip biriktirip okuyoruz. :)

nora said...

@colorful: Aaaa bak cake smash olayına hiç böyle bakmamıştım! Ne yalan söylim Uzay'a yaptırmayı düşünüyodum eğlenceli görünüyodu ama şimdi vicdan yaparım kesin... :/ Gerçi bu mantıkla hiç pasta almamak lazım sanki.. Onun yerine bi yerlere gidip kutlasak 1 yaşını? Ama 1 yaşında bu çocuk anlamaz ki... Ayy ben yoruldum aslında bu dünyadaki her şeye duyarlı olmaktan! Bi kek parçalatayım ya, hem biz ziyan etmeyiz o pastayı yeriz ki :) Etrafa saçılanları da Lulu temizler zaten! ^_^

@Antigone: Ahahaha di mi? Ya zaten tek başımıza bu anne ordusuyla savaşmak çok zor! Aynen ben de, "yok yok o odaya kedi almıyoruz zaten..." şeklinde hee hee deyip geçtim çoğuna... Ay bu kucak olayını da anlamıyorum, kucağıma almayacaksam niye yaptım ben bu çocuğu? Ki evdeki 30 kiloluk köpeği kucağına alan kadınım :) Kollarım koptu mu koptu ama el kadar yavrum hıçkıra hıçkıra ağlarken karşısına geçip, bak oğlum, bu şekilde ağlaman hiç doğru değil, ben seni karşıdan seviyorum mu diyecektim? Bir garip insanlar...

@Saçaklı: O zamaaaan haticeye değil neticeye bakıyorum ve teşekkür ediyorum :) En azından kendi kendime burda debelendiğimi düşünmeyeyim :)

BEN said...

Fotoğraf konusunda dertli bir anneyim

4 aylıkken eve hırsız girdi ve hem cep telefonum hem fotoğraf makinasını çaldı ve gittiiiiii bütün fotoğrafları,
4 ay 1 yaş arasını hard diske vs aktardık var biraz. 1 yaş 2 yaş arasındakileri ha bugün ha yarın diye aktaramadım veee
Sildi hepsini oğlum videolar fotoğraflar yine gittiiiiiiii. Şimdi uyurken hariç asla fotoğraf çekemiyorum kendini yerlere atıyor kaçıyor
elimden alıp yere fırlatıyor. İlerde niye benim fotoğrafım yok derse ne diycem bilmiyorum. Veee o hallerini çok özlüyorum ama bakıp içleneceğim fotoğraf bile yok. Ayy çok uzattım siz zaten yapıyorsunuzdur ama mutlaka yedekleyin,

Yürüteç mi 6 aylıkken daha duymamış olayım çoooook zararlı, ne gerek var vs vs vs diyip bilmiş anneliğimi de yapayım :)

Colorful said...

ha ha :) sizde nufus kalabalik mutlaka yiyen cikar patlatin gitsin :)
Biz minik bir aile yemegi yapmistik, dedigin gibi zaten cocuk anlamiyor ki dogumgununu, daha cok biz ebeveynlere oluyor bu ilk dogumgunu :) ben israrla elbise bile giydirmemistim kizima, haaayiiirr istemiyorum tutu, istemiyorum cicili bicili dogumgunu elbisesi diye :)
ilerde buyudugunde anne arkadaslarim ne guzel pasta minciklamis bana niye yapmadiniz derse bilemiyorum tabi :)

nora said...

@BEN: Ayyy inanmıyoruuumm!!! Offf çok üzüldüm... Benim başıma gelse oturur ağlardım herhalde.. :( Allahtan telefonum zırt diye dolduğu için sık sık aktarıyorum, oğlanın silme ihtimali düşük.. Ama hırsız girip de ne var ne yok götürürse deliririm! Off Cloud'da yedeklemek lazım.. Ertelemeyeyim ben bu işi...

@Colorful: Hehe aynen, ilk 1 yıl insanlıktan çıktık, hadi bu partiyle biraz kendimize gelelim partisi olacak sanırım bizimki de :) Amaaaan o zamana kadar pasta mıncıklamanın modası geçer, seninki hiç sallamaz bile bence :)